Vzdelávaciu sériu kritického myslenia a písania (nielen) o súčasnom tanci sme začali v roku 2018. Odvtedy sme zrealizovali 7 workshopov Píš, ako tancujú. Výsledkom každého z nich boli aj texty účastníčok a účastníkov. Nájdeš ich v odkazoch nižšie.
Píš, ako tancujú 2024

Výstupy účastníčok a účastníkov workshopu
- Laura Genčúrová: Je burina len burinou?
- Viktor Hájek: Taneční piknik pod hvězdou
- Tereza Kubalová: Chovejme se přirozeně, ne jako přirození
- Veronika Macková: V křehkosti je síla
- Zuzana Macourková: Vyčerpaná propojení
- Barbora Schönová: Invazívne blízke stretnutie so Žilinou
- Lea Valentová: Čo bolo prvé, kovboj alebo človek?
Barbora Liška: When Bodies Matter 2.0 – Participativní seminář o principech body-based dramaturgy (videozáznam)
Lektorky a lektor workshopu
Katarína K. Cvečková je spoluzakladateľkou kultúrneho spolku MLOKi a súčasťou redakcie časopisu mloki.sk. Venuje sa divadelnej kritike a reflexii súčasného tanca a s tým súvisiacej pedagogickej činnosti. Pravidelne spolupracuje aj s Platformou pre súčasný tanec na mapovaní a kritickom reflektovaní súčasného tanca na Slovensku prostredníctvom projektu Tanečná sezóna. V rámci doktorandského štúdia na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU sa venovala výskumu aktuálnych tendencií nezávislej scény na Slovensku.
Jitka Pavlišová pôsobí na Katedre divadelných a filmových štúdií Univerzity Palackého v Olomouci, kde sa zameriava na výskum tanca a pohybovej performancie. Je kurátorkou tanečno-performatívneho programu mezinárodného festivalu Divadelní Flora Olomouc. Momentálne je hlavnou riešiteľkou vedecko-výskumného projektu Transkulturálne identity tela v súčasnom tanci a performanci na frankfurtskej Hochschule für Musik und Darstellende Kunst.
Diana Pavlačková sa venuje reflexii divadelného umenia a súčasného tanca. Absolvovala doktorandské štúdium na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU. V minulosti sa zúčastnila viacerých workshopov Píš, ako tancujú a dnes je stálou členkou kultúrneho spolku MLOKi a bývalou redaktorkou internetového časopisu mloki.sk. V súčasnosti pôsobí ako šéfredaktorka časopisu kød – konkrétne o divadle.
Barbora Liška sa venuje divadelnej a tanečnej kritike, je spoluzakladateľkou časopisu CEDIT. Zaoberá sa vzdelávaním prostredníctvom performatívneho umenia. Zaujíma ju relativizácia nepriepustných hraníc medzi teóriou a praxou a ich zámerné prepájanie ako aj hľadanie súvislostí medzi myslením a telesnosťou.
Tomáš Janypka je autor a performer, ktorý sa pohybuje v oblasti fyzického divadla, tanca a súčasnej klaunérie.
Píš, ako tancujú 2023

Výstupy účastníčok a účastníkov workshopu
- Ela Brotková: V (NE)KOMPLEXNOSTI BYTIA
- Elena Dusíková: Spoločenská dražba ľudského života
- Michaela Gádošiová: Maľba vytvorená priamo pred našimi očami
- Eva Kopecká: Stratená v útočisku
- Adam Nagy: Udupaná – vzpriamená hrdá žena
- Barbora Schönová: Tancujúce spomienky
- Dominika Šošková: Na uzdravenie sa nemusíme ponárať do liečivých prameňov, stačí do vlastného vnútra
- Alžbeta Vakulová: Keď je divák stalkerom
Barbora Liška: When Bodies Matter – Principy dramaturgie orientované na tělo a tělesnost (videozáznam)
Lektorky a lektor workshopu
Katarína K. Cvečková je spoluzakladateľkou kultúrneho spolku MLOKi a šéfredaktorkou časopisu mloki.sk. Venuje sa divadelnej kritike a reflexii súčasného tanca a s tým súvisiacej pedagogickej činnosti. Pravidelne spolupracuje aj s Platformou pre súčasný tanec na mapovaní a kritickom reflektovaní súčasného tanca na Slovensku prostredníctvom projektu Tanečná sezóna. V rámci doktorandského štúdia na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU sa venovala výskumu aktuálnych tendencií nezávislej scény na Slovensku.
Jitka Pavlišová pôsobí na Katedre divadelných a filmových štúdií Univerzity Palackého v Olomouci, kde sa zameriava na výskum tanca a pohybovej performancie. Je kurátorkou tanečno-performatívneho programu mezinárodního festivalu Divadelní Flora Olomouc. Momentálne je aj hlavnou riešiteľkou vedecko-výskumného projektu Transkulturálne identity tela v súčasnom tanci a performanci na frankfurtskej Hochschule für Musik und Darstellende Kunst.
Diana Pavlačková sa venuje reflexii divadelného umenia a súčasného tanca. Absolvovala doktorandské štúdium na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU. V minulosti sa zúčastnila viacerých workshopov Píš, ako tancujú a dnes je stálou členkou kultúrneho spolku MLOKi a bývalou redaktorkou internetového časopisu mloki.sk. V súčasnosti pôsobí ako šéfredaktorka časopisu kød – konkrétne o divadle.
Barbora Liška sa venuje divadelnej a tanečnej kritike, je spoluzakladateľkou časopisu CEDIT. Zaoberá sa vzdelávaním prostredníctvom performatívneho umenia. Zaujíma ju relativizácia nepriepustných hraníc medzi teóriou a praxou a ich zámerné prepájanie ako aj hľadanie súvislostí medzi myslením a telesnosťou.
Juraj Korec je choreograf, tanečník a pedagóg súčasného tanca a tanečnej improvizácie na VŠMU. Tvorí pod značkou Yuri Korec & Co., pod ktorou uviedol tituly d-BODY-m (2017), Sólo nielen pre jedno telo (2018), Nesólo (2018), Habibi 2196-18 (2018) alebo Sapiens Territory (2020). Festivale Kiosk uvedie jeho najnovší projekt Vystaviť sa telu 2: Ne-činnosť.
Píš, ako tancujú No. 5 (Kiosk 2020)

Výstupy účastníčok a účastníkov workshopu:
- Ivana Hlubinová: Kiosk 2020 No.2: Patológie dnešného stavu
- Amálie Bulandrová: Jak se píše a tancuje na Kiosku?
- Tomáš Baňacký: KIOSK – „Za vzniknutú situáciu sa vám ospravedlňujeme“
- Simona Baková: Plodné atribúty úzkosti
- Tomáš Moravanský: Neodčarovaná krajina
- Kristína Šimková: KĽÚČ K PERCEPCII (AJ)
TANEČNÉHO DIVADLASÚČASNÉHO TANCA - Veronika Verešová: strata/kolaps/konečnosť/prehliadanie/odovzdanie/fikcia
- Adam Nagy: Menu ako od Michelinského kuchára
Jitka Pavlišová: Otázky o súčasnom tanci (videozáznam)
Píš, ako tancujú No. 4 (Kiosk 2019)

Výstupy účastníčok a účastníkov workshopu:
- Jakub Molnár: Takmer sme na ňu zabudli
- Barbora Forkovičová: Cesta kolem mého pokoje
- Simona Baková: rozhovor s Petrom Gondom
- Juraj Bako: Questions for dance 4
- Klaudia Klembarová: Zavrite oči, o chvíľu Zem zanikne!
- Lucia Galdíková: Kreativita izolovaného komika
- Albina Feofilaktova: Mezi niterností a angažovaností
- Iva Heribanová: Imprese na druhou
- Diana Pavlačková: rozhovor s Yurim Korcom
- Ivana Hlubinová: rozhovor s Jurajom Mitrom
- Diskusia Kiosk -2: Vyhoreli sme, či nie? (videozáznam na fb)
Ekológia v tanci. Milo Juráni o scénických umeniach a ekológii (videozáznam na fb)
Píš, ako tancujú No. 3 (NuDanceFest 2019)

Výstupy účastníčok workshopu:
- Diana Pavlačková: Kontrastné podoby vojny
- Lucia Galdíková: Pulzovanie živočíšnych tiel
- Ivana Hlubinová: Momentum ako podnet k zdieľanej energii
- Klaudia Klembarová: #sledujmojufaloš
Seminár na tému konceptuálny tanec (videozáznam na fb)
Píš, ako tancujú No. 2 (Česká taneční platforma 2019)

Výstupy účastníčok a účastníkov workshopu:
- ČTP 2019 – 1. deň (No. 1) – Hrnčířová, Hlubinová, Forkovičová, Pavlačková
- ČTP 2019 – 1. deň (No. 2) – Baková, Klembarová, Melišíková, Molnár
- ČTP 2019 – 2. deň (No. 1) – Baková, Pavlačková, Hlubinová, Melišíková
- ČTP 2019 – 2. deň (No. 2) – Klembarová, Hrnčířová, Forkovičová, Molnár
Píš, ako tancujú (Kiosk 2018)

Výstupy účastníčok a účastníkov workshopu:
- Simona Baková: Obzretie sa za odvahou festivalu KioSK 2018
- Jakub Molnár: S víziou neustupovat mnohohlasom
- Renata Jurčová: Iné uvažovanie
- Ivana Hlubinová: Očami nového, zainteresovane nezainteresovaného diváka
- Miroslav Lukačovič: KIOSK – Stánok pre vyvolených
- Pavlína Šmatláková: PLI
Workshopy Píš, ako tancujú z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.