Zuzana Andrejco Ferusová
Absolventka slovakistiky a estetiky na UK a neskôr aj divadelných štúdií na VŠMU. Pracuje ako knižná editorka a jazyková redaktorka. Najradšej spolupracuje s malými vydavateľstvami (BRAK, Monokel books) a na angažovaných projektoch (ASPEKT, Post Bellum). Je spoluzakladateľkou platformy MLOKi a príležitostne píše o divadle aj inde. V umení aj divadle obdivuje predovšetkým ženskú kreativitu a odvahu hľadania.
Juraj Bako
Absolvoval štúdium bábkarskej réžie a dramaturgie na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. V umeleckej tvorbe sa venuje intermediálnym projektom, ktoré spájajú performatívne, digitálne a vizuálne umenie. V súčasnosti študuje na Universität für angewandte Kunst vo Viedni v odbore digitálne umenie.
Michal Belej
Dramatik na voľnej nohe, ktorý robí všetko možné a nič konkrétne. Začínal prácou v korporáte, 10 rokov sa živil písaním reklám na spotrebné produkty, aby sa rozhodol hľadať zmysel života cez umenie. Aktuálne svoj pohľad na svet reflektuje v divadle.
Martina Beňová
Nikdy som nemala rada zadania na tému – v krátkosti sa predstavte. Popíšte, kto ste. Najlepšie tromi vetami s maximálnym počtom dvanásť slov. Preto radšej napíšem, čo mám a čo nemám rada práve teraz.
Vyhýbam sa spirituálnym ateistom a motivačným spíkrom, samozvaným humanistom a zásadne neomylným egám. Mám rada Wong Kar-waia, Chucka Palahniuka, dobre cielený hnev v dobrom umení z dobrého matroša a mačiatka (keď sa o ne nemusím starať ale môžem ich veľa hladkať). A ešte nemám Instagram (hešteg somnatohrdá).
Martina Borodovčáková
Narodená v Calexcity, najprv fascinovaná a zahĺbená do výtverného umenia, neskôr vďaka častým návštevám Divadla Andreja Bagara v Nitre okúzlená aj divadelným umením. Vynaliezavá povaha Vodnára však prevážila a na prahu dospelosti sa rozhodla študovať gréčtinu a latinčinu (p.s. doteraz sa čuduje, ako sa jej štúdium podarilo skončiť). Napokon ju dobrodružný duch priviedol na Divadelnú fakultu VŠMU a bolo rozhodnuté. Momentálne sa venuje prekladu Senecových tragédií a inscenáciám antických hier v súčasnosti. Vo voľnom čase rada rožširuje svoje jazykové znalosti a ešte radšej cestuje a fotí.
Táňa Brederová
Divadelná kritička, absolventka VŠMU a DAMU. Aktuálne pôsobí v Prahe, pracovne sa venuje písaniu v rôznych podobách, PR a marketingu.
Amálie Bulandrová
Česká teatroložka (FF MU) a teoretička umění (UMPRUM), která se věnuje především scénografii a vizuální dramaturgii.
Dáša Čiripová
Teatrologička a dramaturgička. Pôsobí na Vysokej škole múzických umení a ako dramaturgička spolupracuje so súbormi fyzického a tanečného divadla.
Dominika Cunevová
Z každého divadelného diela sa snažím vyabstrahovať to najdôležitejšie a zrozumiteľným spôsobom to odkomunikovať každému čitateľovi. Intelektuál rozhodne nie som.
Veronika Dianišková
rozhlasová redaktorka, dramaturgička, spisovateľka (foto: Marko Erd, Denník SME)
Jan Doležel
Student Katedry divadelních studií Filozofické fakulty MU. Snaží se mít detailně zmapovanou především českou divadelní scénu, ale v poslední době často cestuje za německojazyčným divadlem do Vídně, Mnichova, Drážďan nebo Berlína. V amatérském souboru Divadla Kolárka se věnuje režii a scénografii.
Dominika Dudášová
Študentka Katedry divadelných štúdií DF VŠMU, ktorá sa zaujíma najmä o divadlo zdravotne znevýhodnených.
Lenka Dzadíková
Absolventka odboru teória a kritika divadelného umenia na DF VŠMU v Bratislave a doktorandského štúdia na tej istej fakulte. Pracuje ako dokumentátorka v Divadelnom ústave. Od roku 2021 je členkou platformy MLOKi. Venuje sa súčasným podobám aj histórii bábkového divadla a divadla pre deti a mládež. Spolupracuje na výskumných projektoch, venuje sa recenzistike v tlači, na webe aj v rozhlase.
Barbora Forkovičová
Absolventka teórie a kritiky divadelného umenia na VŠMU a DAMU. Pracovala ako odborná redaktorka časopisu kød - konkrétne o divadle. Venuje sa divadelnej kritike, zameriava sa primárne na činohru, no obľubuje aj performatívne experimenty a nový cirkus.
Michaela Gádošiová
Študentka Katedry divadelných štúdií DF VŠMU. Vo svojich reflexiách sa rada zameriava na nezávislé zoskupenia, alternatívne formy a tanečné inscenácie.
Laura Genčúrová
Študentka na Katedre divadelních studií FF MUNI v Brne. Venuje sa písaniu textov o divadle, lektorskej činnosti a príležitostne pracuje aj v divadelnom archíve.
Zuzana Goleinová
Absolventka filmovej vedy na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU. Aktuálne pôsobí v rámci doktorandského štúdia v Ústave divadelnej a filmovej vedy SAV. Publikovala v Kino-Ikone, Film.sk, Kinečku. Dva roky bola šéfredaktorkou katedrového časopisu Frame, editovala zborníky vydané Slovenským filmovým ústavom. Vo svojich textoch sa venuje prevažne slovenskému dokumentárnemu filmu.
Barbora Gvozdjaková
Som vyštudovaná filmová kritička. Nie sú mi však vzdialené ani iné formy umenia. V poslednom čase svoje názorové pnutia aktívne prejavujem najmä prostredníctvom rôznofarebnych odznakov.
Tibor Habo
Študent žurnalistiky, ktorého zaujíma písanie a všetko zaujímavé okolo kultúry.
Viktor Hájek
V současné době student oborů divadelní studia a kulturní antropologie na FF v Olomouci. Oblast zájmu má v netradičních divadelních formách, performance a body-based arts a koprezenci lidského a nelidského aktérstva v umění.
Iva Heribanová
Študentka Katedry divadelných štúdií a Katedry anglistiky a amerikanistiky FF MU. Venuje sa reflexii predovšetkým činoherného, ale i pohybového divadla.
Jana Hlodáková
Plachá neposednosť. To je moje životné oxymoron, môj modus vivendi.
Veľa rozmýšľam, neustále vymýšľam, neobsedím. Ale nekričím, nehádam sa, nerozprávam (až) tak veľa, preto, keď mi dajú príležitosť, píšem. Systematizujem tým svoje rozvírené myšlienky a žmýkam nasiaknutú hubku informácií v mojej hlave.
Tiež nemám rada politiku, lebo je v mnohých prípadoch dôkazom bezbrannosti a beznádeje ľudí, svoju pozornosť teda venujem prevažne ich kultúrnym prejavom. Umenie ma priťahuje, lebo v ňom cítiť „dobrú človečinu“, odraz ľudskej snahy zvíťaziť nad mŕtvolou doby, prejaviť sa, uplatniť svoju existenciu.
V súčasnosti sa aktívnejšie venujem teórii antického divadla a som čím ďalej tým viac fascinovaná jeho mnohovrstevnatosťou a tajomstvom, ktoré v sebe ukrýva. V materiálnom svete však obdivujem všetko jednoduché, pretože mám pocit, že vďaka tomu vzniká v zložitosti bytia potrebná harmónia. Prakticky som sa nedávno našla v súčasnom tanci a zisťujem, že je to pre mňa zatiaľ najprirodzenejší spôsob javiskového sebavyjadrenia. Snažím sa reagovať aj na film a výtvarné umenie, hoci menej erudovane.
Na ceste reflexie kultúry a umenia sa riadim intuíciou v súčinnosti s vedomosťami, ktoré som nadobudla niekoľkými rokmi štúdia divadelnej vedy a estetiky na Slovensku a Francúzsku. Časom sa pri tejto práci učím byť objektívnejšia, aj keď sa, úprimne povedané, nechcem a ani nemôžem zbaviť emócií, ktoré sa vo mne neustále búria. Vďaka MLOKom za to, že tu ich nemusím tak krotiť.
Okrem toho disponujem obľúbenou obyčajnosťou, momentálne veľa varím, učím sa stojku na rukách, plánujem španielsko-portugalský roadtrip a s vediem tragikomické rozhovory so svojimi kamarátmi závislými na hudbe, láske a cigaretách.
Nora Ibsenova
Vyštudovala hudobno-dramatický odbor na Konzervatóriu v Bratislave. Je absolventkou odboru Teória a kritika divadelného umenia na VŠMU. Je aktívnou hudobníčkou, hlasovou pedagogičkou, príležitosťou herečkou a samozrejme milovníčkou divadla.
Soňa J. Smolková
Patrí medzi ojedinelý druh divadelného kritika, ktorý radšej píše o pol šiestej ráno ako o polnoci. Okrem recenzií pre Pravdu, kød a Rádio_FM píše vlastné haiku a číta hrubé romány.
Natália Jabůrková
Som rodáčka z Bratislavskej Karlovej vsi, neustále túžiaca po žití v old towne - pretože tam je všetko :‑). Na Konzervatóriu v Bratislave som vyštudovala dramatický a hudobný odbor a na divadelnú kritiku ma viedla láska dobám minulým a fakt, že hoci mám divadlo (najmä to tanečné) veľmi rada, herectvo ma vlastne nikdy nebavilo. Asi ako každý konzervatorista som hosťovala v divadlách, napr. divadlo Jána Palárika v Trnave, A.ha divadlo atď.
Počas štúdia na VŠMU som sa rozhodla sedieť na dvoch stoličkách a popri divadelnej fakulte som študovala aj na tanečnej katedre Hudobnej a tanečnej fakulty VŠMU.
Pod týmto vplyvom som sa rozhodla venovať dejinám, teórii a kritike najmä klasického tanca, lebo ho mám najradšej na svete. Bakalársku prácu som teda pochopiteľne písala o vzniku Labutieho jazera a diplomovku o Igorovi Stravinskom a Ruskom balete Sergeja Ďagileva.
Okrem príležitostného písania, či účasti na vedeckej konferencii som sa v minulosti venovala aj servírovaniu kávy, latte artu a od strednej školy som jednou polovičkou chansonového dua. Živí ma práca s deťmi, ale v kútiku duše dúfam, že raz by mohlo aj to písanie.
Vo voľnom čase najradšej pozerám seriály (momentálne sa neviem dočkať piatej série Game of Thrones), pozerám balety z celého sveta, spievam si a, keď raz budem veľmi bohatá, tak budem stále cestovať. :-)
Barbora Jombíková
Pracuje v tíme spojených kultúrnych centier Stanica Žilina-Záriečie a Nová synagóga. Má na starosti najmä divadelný a tanečný program. V najužšom tíme festivalu Kiosk robí (ako aj ostatní) všetko. Jej systematickosť a „tabuľkovosť“ je často odrazovým mostíkom pre dramaturgické experimenty odvážnejších kolegov.
Milo Juráni
Absolvoval Environmentalistiku na UK v Bratislave a Teóriu a kritiku divadelného umenia na DF VŠMU. Je zakladajúcim členom platformy MLOKi. Okrem kritickej reflexie súčasného divadla sa zaoberá výskumom toho, akým spôsobom environmentálna situácia vstupuje do myslenia o súčasnom divadle a performance. Do roku 2022 pracoval ako teatrológ v Divadelnom ústave Bratislava, dramaturgicky sa podieľal na výbere inscenácií pre festivaly Dotyky a spojenia, Nová dráma/New Drama a iné. V sezóne 2023/2024 nastúpil ako dramaturg do brnianskeho HaDivadla.
Katarína K. Cvečková
Absolventka Teórie a kritiky divadelného umenia na DF VŠMU v Bratislave. Je spoluzakladateľkou platformy MLOKi a aktuálnou šéfredaktorkou internetového magazínu mloki.sk. Venuje sa reflexii divadla a súčasného tanca a s tým súvisiacej pedagogickej činnosti - pravidelne vedie workshopy kritického myslenia a písania o súčasnom tanci Píš ako tancujú. Päť rokov pôsobila ako odborná redaktorka v časopise kød – konkrétne o divadle, ktorý vydáva Divadelný ústav. V rámci doktorandského štúdia na VŠMU (odbor Divadelné štúdiá) sa zameriavala na aktuálne tendencie nezávislej divadelnej a tanečnej scény na Slovensku.
Miroslava Koštálová
Recenzentka, ktorá nedá dopustiť na vôňu knihy, papiera a pera. Vo voľnom čase si rada skúša divadelné kostýmy a fotí sa s rekvizitami.
Tereza Kubalová
Aktuálne študuje magisterský dvojodbor Divadelní studia a Rozhlasová a televizní studia na KDFS Univerzity Palackého v Olomouci. V rámci diplomovej práce sa zameriava na súčasné teoretické koncepty z oblasti Festival Studies. Svoju pozornosť venuje tiež metódam skúmajúcim body-based arts. V súčasnej dobe pôsobí v redakcii časopisu Taneční zóna.
Veronika Kubanková
Čerstvý bratislavský privandrovalec, učiteľka v knižnici s pisateľskou základňou v českom Full Moon Magazine. Hudba je moja každodenná poživeň. Večne zvedavá, bez žánrového fašizmu, poteší ma metal i ambient a neprebádané zákutia obskurít internetu. Rada píšem aj o tom, čo sa mi apriori nepáči, pretože ma baví prekračovať hranice konformity. Neznesiteľné je len to, že nič nie je neznesiteľné. Písanie o hudbe nie je deprivačný komplex ani tancovanie o architektúre, ale snaha opísať zážitok z abstraktnej krajiny, v ktorej čitateľ nebol.
Petra Kupcová
Studentka na Katedře divadelních a filmových studí FF UPOL. V rámci svého studia i publikační činnosti se věnuje především ostravskému a olomouckému činohernímu divadlu.
Diana Laciaková
Teatrologička, slovakistka, estetička. Zameriava sa na témy súčasného slovenského divadla, alternatívneho a dokumentárneho divadla, spojenie divadla a estetiky/filozofie/etiky a tiež na umelecký segment rozhlasovej dramatickej tvorby, divadla poézie a študentského divadla.
Lucia Lejková
Recenzentka trpiaca empatiou najmä voči nešťastným ženským hrdinkám realistickej drámy, ktoré by najradšej zachránila pred nanútenými sobášmi.
Barbora Liška
Česká teatrologička a divadlená kritička, ktorá sa venuje najmä reflexii scény súčasného tanca a performatívneho umenia.
Miroslav Lukačovič
Ani veľmi nepatrí na tieto stránky a oficiálne by mal byť skôr nepriateľom ritikov. Študuje totiž činohernú réžiu na JAMU v Brne, v ateliéri prof. Oslzlého. Kritika ho však zaujíma, pretože si myslí, že bez kvalitnej reflexie nemôže žiadny typ umenia fungovať.
Keďže momentálne býva v Brne, venuje sa predovšetkým tamojšej scéne, ale nebráni sa ani slovenskému divadlu. Je členom generačnej skupiny Generace SKRZ, o ktorej pár viet na tejto stránke pozorný čitateľ určite nájde.
Verí, že existuje kontextuálna pamäť, a o divadle hovorí, že ho nemá rád, tak hľadá, kde sú jeho hranice. Na JAMU režíroval Maeterlinckovu Votrelkyňu (pod názvom Příchod) a absolventský projekt – Zlatý drak (Roland Schimmelpfennig). Okrem toho spoluvytváral performatívnu monodrámu Jeden a roku 2018 asistoval veľkému J. A. Pitínskému pri projekte ´68.
Po nociach momentálne číta Baumana, a tak viac riadkov nenapíše.
Klára Madunická
Som divadelná teoretička, historička, kritička a ako absolventka VŠMU som svojím zameraním momentálne ako jednorožec ‒ jediná svojho druhu. Pretože hoci mám rada divadlo každého typu, operu milujem zo všetkých najviac.
Martina Mašlárová
Absolvovala tri stupne štúdia na Katedre divadelných štúdií, kde teraz pôsobí ako pedagogička. Na Divadelnej fakulte tiež zastáva funkciu prodekanky pre štúdium. V minulosti dosť dlho pôsobila ako redaktorka, kratšie ako šéfredaktorka časopisu kød – konkrétne o divadle. Napísala všeličo všelikam, okrem kød-u a „do mlokov“ aj do Monitoringu divadiel, Javiska, Loutkářa, SAD-u, SME Národné a i. Chvíľu bola dramaturgičkou v Divadle Andreja Bagara v Nitre, teraz je teatrologičkou a dramaturgičkou na voľnej nohe, spolupracuje najmä s režisérom Matúšom Bachyncom. Má na konte aj pár odborných štúdií, 1/3 publikácie o ochotníckom divadle a jeden preklad knihy Ako písať o divadle, ktorú vydala spolu s Mlokmi. „Ako písať o divadle“ je jej výskumná téma, okrem toho sa zaoberá queer divadlom, má rada zahraničné festivaly a vo všeobecnosti rada cestuje. Jej snom je byť polyglotka a naštíviť Polynéziu.
Jana Mikitková
Režisérka a dramaturgička, zakladateľka festivalu Festival AMPLIÓN – Nový kabaret & pouličné umenie v Banskej Štiavnici a členka Kremnického divadla v podzemí.
Redakcia MLOKi
MLOKi tvorí skupina divadelných profesionálov – kritikov a kritičiek divadelného umenia. Kľúčovým projektom združenia je internetový časopis mloki.sk.
Jakub Molnár
Absolvent Teórie a kritiky divadelného umenia na DF VŠMU v Bratislave a Divadelnej dramaturgie na DF JAMU v Brne. Je spoluzakladateľom študentskej platformy Ateliér 205 a šéfredaktorom časopisu Javisko. Okrem odbornej reflexie súčasného divadla sa venuje aj praktickej dramaturgii v externých spoluprácach s viacerými divadlami na Slovensku i v Česku. Zaoberá sa taktiež dianím v oblasti ochotníckeho divadla – je pravidelným členom festivalových redakcií a odborných porôt a napísal knihu o histórii ochotníckeho divadla v Tisovci T160VEC: Premeny divadla pod Hradovou.
Dominika Moravčíková
Dominika Moravčíková pochádza zo Strečna a je doktorandkou hudobnej vedy na FF UK v Prahe. V roku 2020 vydala debutovú zbierku básní Deti Hamelnu vo vydavateľstve Skalná ruža. Dominika pravidelne publikuje v kultúrnych periodikách, produkčne spolupracuje s galériami VUNU a Tabačka, a v súčasnosti pripravuje prozaický debut. V roku 2022 je súčasťou kolektívu pripravujúceho sériu workshopov v rámci projektu Ko(laboratórium) zameraného na kreatívne intervencie v témach klimatickej krízy.
Matej Moško
Na strednej škole som tvoril literárne, na VŠMU prišli kritické roky a tvoriť som prestal. Momentálne ma môžete čítať na MLOKoch, na Monitoringu divadiel a občas aj v časopise kød - konkrétne o divadle.
K tvorbe som sa vrátil až na konci štúdia, kedy sme v roku 2012 spoločne s režisérkou Zuzanou Galkovou pripravili v Štúdiu 12 satiru na umelecké teórie "Improvizácia na hrušky". Na jar roku 2013 sme v tom istom priestore premiérovali politický mikromuzikál "Opičí štát". Po týchto dvoch autorských textoch sme v októbri 2013 na Akadémií umení v Banskej Bystrici znova spoločne uviedli inscenáciu Fjodor a bratia (na motívy Bratov Karamazovcov napísala Nina Ivanovna Čerkes).
V rokoch 2012 - 2014 som bol šéfdramaturgom internetového rádia TLIS. V roku 2016 som absolvoval dokrandské štúdium na Ústave divadelnej a filmovej vedy s témou "Od hry s performatívnym základom k umeleckému dielu."
Momentálne fungujem ako tvorca na voľnej nohe. Uvádzam a pripravujem vedomostný kvíz Turban Quiz, glosátorskú show Bratislavský Kaviár a tímovú hru Game of Worlds.
Vyzývam vás: Poďte sa so mnou hrať!
Viliam Nádaskay
Viliam Nádaskay študuje piatym rokom angličtinu a slovenčinu na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského. Recenzie publikoval v časopisoch Romboid a Vlna. Venuje sa aj vlastnej literárnej tvorbe.
Nora Nagyová
Nora Nagyová je divadelná vedkyňa. V súčanosti pôsobí ako odborná asistentka na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Zaoberá sa divadelnou scénografiou a súčasným slovenským divadlom a drámou.
Michaela Hučko Pašteková
Vyštudovala estetiku. Od roku 2005 učí na VŠVU v Bratislave, je členkou redakčnej rady mesačníka Kapitál. Posledné dva roky pôsobí v dramaturgicko-produkčnom tíme festivalu Kiosk v Žiline.
Zuzana Poliščák Šnircová
Absolvovala odbor Teória a kritika divadelného umenia na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Je členkou a spoluzakladateľkou zoskupenia MLOKi. V rámci svojej profesie sa zaujíma hlavne o divadlo pre deti a mládež. Od roku 2012 pracuje v Divadelnom ústave v Bratislave, kde spolupracovala na viacerých projektoch (napr. Europeana photography, Google arts and culture, Prolegomena dejín slovenského divadla, Zlatá kolekcia slovenského profesionálneho divadla). Momentálne pôsobí ako manažérka výstavníckej činnosti. Venuje sa aj recenzovaniu, napr. pre Monitoring divadiel alebo časopis kød – konkrétne ø divadle.
Eva Priečková
tanečná umelkyňa, aktuálne doktorandka na JAMU v Brne; členka o.z. mimoOs, PLaST a Falošný pohyb; facilitátorka pohybového vzdelávania Beeing flow
Alžbeta Rusnáková
Keď práve neprednášam na kurze alebo nepíšem skautskú príručku, píšem o divadle. V prirodzenom prostredí som v Prešove a jeho okolí.
Alexandra Rychtarčíková
Vyštudovala divadelnú dramaturgiu na VŠMU a klasickú filológiu na FiF UK. Momentálne je doktorandkou na VŠMU na Katedre divadelných štúdií. Ako dramaturgička pôsobí na nezávislej scéne, ako bádateľka sa zaoberá najmä antickým divadlom a jeho recepciou v 20. a 21. storočí. Venuje sa aj reflexii divadla.
Petra Skalíková
Študentka Katedry tanečnej tvorby na Vysokej škole múzických umení so zameraním na moderný tanec a teóriu tanca.
Ivona Solčániová
Doktorandka v odbore Teória a dejiny divadla, filmu a audiovizuálnej kultúry na Masarykovej univerzite v Brne. Špecializuje sa na architektúru divadelných priestorov a scénické technológie.
Richard Sťahel
Filozof Richard Sťahel sa špecializuje na sociálnopolitickú a environmentálnu filozofiu, v rámci ktorých skúma vzájomnú podmienenosť ekonomických, sociálnych, politických a environmentálnych kríz v antropocéne a ich spoločenské dôsledky. Na túto tému napísal desiatky vedeckých statí a štúdií. Je spoluautorom vedeckých monografií Environmentální devastace a sociální destrukce (2016) a Človek, sloboda a vlastníctvo vo filozofii raného novoveku (2015) a autorom publikácie Pojem krízy v environmentálnom myslení (2019). V rokoch 2015 – 2019 bol šéfredaktorom časopisu Philosophica Critica a od roku 2019 pôsobí vo funkcii riaditeľa Filozofického ústavu SAV v Bratislave.
Miro Švoňava
Je absolventom kulturológie na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Venuje sa PR a produkcii kultúrnych podujatí a festivalov. Spolupracoval s Divadelným ústavom, Goetheho inšitútom a portálom Akutálne.sk. Prispieval do časopisu KØD, Salto a do mnohých festivalových denníkov.
Zuzana Timčíková
Vedecká pracovníčka na Ústave divadelnej a filmovej vedy CVU SAV. Zaujíma ju predovšetkým tvorba nezávislých divadiel a popri vedeckej činnosti sa príležitostne venuje aj recenzovaniu. Okrem mloki.sk občas prispeje recenziou aj do časopisu Kød či pre Monitoring divadiel na Slovensku.
Ivana Topitkalová
Študentka Katedry divadelných štúdií DF VŠMU, ktorá sa zaujíma o všetko divadlo, ktorého prívlastok začína na post a perfo.
Barbora Chomová Uríková
Vyštudovala Kulturológiu na UKF v Nitre. Pôsobila v kultúrnom centre Stanica Žilina-Záriečie, kde okrem tanečnej a divadelnej dramaturgie spoluorganizovala festival Kiosk. Od roku 2023 pracuje v Platforme pre súčasný tanec (PlaST) ako manažérka a koordinátorka projektov venujúcich sa podpore súčasného tanca na Slovensku.
Tamara Vajdíková
Absolventka Katedry divadelných štúdií na Divadelnej fakulte VŠMU. V súčasnosti je doktorandkou na Ústave divadelnej a filmovej vedy SAV.
Alžbeta Vakulová
Doktorandka na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU, zaoberá sa témou spracovania divadelných kostýmov v múzejných zbierkach.
Bohunka Vaňková
Autorka je študentka odboru Dejiny a teória divadelného umenia na VŠMU v Bratislave.
Adéla Vondráková
Česká kritička a teatroložka. Po absolutoriu na pražské DAMU se začala věnovat zejména dvěma oblastem: současnému anglicky psanému dramatu a loutkovému divadlu. Působí mimo jiné i jako redaktorka časopisu Loutkář.
Eva Vozárová
Kurátorka a kultúrna manažérka na voľnej nohe. Spoluzaložila združenie ooo pôsobiace v oblasti sound artu a výročné podujatie intermediálneho umenia JAMA v Banskej Štiavnici v odkaze Milana Adamčiaka.
(foto Šimon Lupták)
Michaela Zakuťanská
Je absolventkou divadelnej dramaturgie na Vysokej škole múzických umení. Už počas štúdia sa aktívne venovala dramatickej tvorbe a doteraz má na konte viac ako desiatku divadelných hier, dramatizácií či hier pre deti a mládež. Jej texty si pravidelne nachádzajú cestu na javiská divadiel alebo znejú z rozhlasového éteru. V roku 2013 spoločne s režisérkou Júliou Rázusovou založili Prešovské národné divadlo, zamerané najmä na tematiku malomesta a napätie medzi východom a západom, v ktorom pôsobí aj ako dvorná dramatička.
Michal Zoller
Tanečník, člen kolektívu Spicylicious. Venuje sa písaniu o tanci.
Vyštudoval odbor slovenský jazyk a literatúra, momentálne pôsobí ako doktorand na Katedre slovenského jazyka a teórie komunikácie na FiF UK.
Eli Zuborová
Autorka je študentkou magisterského stupňa Teórie a kritiky divadlelného umenia na bratislavskej VŠMU.