Obrázok používateľa Katarína Cvečková Katarína Cvečková

Divadelní Flora je v polovici a ďalej fičí neudržateľným tempom! Dnes: tanec a performacia, Studio Hrdinů, Dyk, Residenztheater, Frljić...

O mne

Prečo divadlo? Na čo vymýšľať zložité argumenty, odpoveď je jednoduchá: Pre ten zvláštny neopísateľný pocit, keď zhasnú svetlá v hľadisku (napokon je to len metafora, nech si svetlá pokojne svietia!). Vyskúšala som si ochotne (ochotnícky) i tu druhú stranu, ale v hľadisku sa napokon cítim istejšie ako na javisku. Keď však potom hľadím na prázdny papier (či wordovský dokument) premkne ma podobný vzrušujúci pocit trémy a úzkosti. Po prvých vetách prestávam myslieť a nechávam plávať prsty po klávesnici. S výsledkom samozrejme nikdy nie som spokojná. Aj preto idem stále ďalej a ďalej... Umenie (a špeciálne divadlo) nemá koniec. A to platí, prosím pekne, i o divadelnej kritike. 

Narodená v hlavnom meste, ale vyrastajúca a žijúca pod Zoborom – od malička ovplyvňovaná Divadlom Andreja Bagara, Starým divadlom Karola Spišáka a Divadelnou Nitrou. Absolventka Teória a kritika divadelného umenia na VŠMU v Bratislave. Bývalá šéfredaktorka študentského divadelného časopisu Reflektor, súčasná odborná redaktorka časopisu kød a neustála prispievateľka do iných periodík či Monitoringu slovenských divadiel... A občasná účastníčka festivalových spravodajov (od Istropolitany a ZlomVazu, cez Divadelní Flóru a Divadelnú Nitru až po Dotyky a spojenia). 

Obrázok používateľa Lucia Lejková Lucia Lejková

Na Dotykoch sa oplatí vstávať. Po včerajších Zhavranelých dnes veľký lajk Tracyho tigrovi z BDŽ. Povzbudí chuť na kávu aj na divadlo!

O mne

Recenzentka trpiaca empatiou najmä voči nešťastným ženským hrdinkám realistickej drámy, ktoré by najradšej zachránila pred nanútenými sobášmi.

Obrázok používateľa Martina Mašlárová Martina Mašlárová

Slovenský Jánošík = svetové divadlo. Ballek v DAB-e = vrchol sezóny. 10/10

O mne

Martina Mašlárová, aka Mašla. Narodená v malebnom horehronskom kraji v predrevolučnom roku 1988. Konkrétne pochádza z Brezna. Odmalička sa preháňala vrchmi nízkotatrančia, preto od roku 2009, kedy sa dočasne usadila v hlavnom meste, mierne trpí. Ako všetky ostatné mloki, aj ona je naivne presvedčená, že divadelná kritika má budúcnosť. V tejto súvislosti vyštudovala príslušný odbor na VŠMU. Zimný semester druhého ročníka strávila v Litve, kde si obľúbila najmä nonverbálne divadlo, lebo žiadnemu inému nerozumela. Za najväčšie plus svojej špecializácie považuje popremiérové rauty. Ale niekedy chodí do divadla aj len tak, pre potešenie. Keď práve neprokrastinuje, redakčne sa stará o divadelný časopis kod (konkrétne o divadle), do ktorého podchvíľou prispieva, píše recenzie pre Monitoring divadiel a príležitostne pre festivalové denníky. Je frankofónna a anglofónna, sem-tam rozumie aj iným fónom. Medzi jej záľuby patrí vysielanie v alternatívnom internetovom študentskom rádiu Tlis, amatérske kulinárstvo a mnoho iného.

Obrázok používateľa Matej Moško Matej Moško

Cez víkend som mal doma rodinu. Poslal som ich do divadla. Ani som netušil, že sa im podarí dostať na Tichý dom.

O mne

Na strednej škole som tvoril literárne, na VŠMU prišli kritické roky a tvoriť som prestal. Momentálne ma môžete čítať na MLOKoch, na Monitoringu divadiel a občas aj v časopise kød - konkrétne o divadle.

K tvorbe som sa vrátil až na konci štúdia, kedy sme v roku 2012 spoločne s režisérkou Zuzanou Galkovou pripravili v Štúdiu 12 satiru na umelecké teórie "Improvizácia na hrušky". Na jar roku 2013 sme v tom istom priestore premiérovali politický mikromuzikál "Opičí štát". Po týchto dvoch autorských textoch sme v októbri 2013 na Akadémií umení v Banskej Bystrici znova spoločne uviedli inscenáciu Fjodor a bratia (na motívy Bratov Karamazovcov napísala Nina Ivanovna Čerkes).

V rokoch 2012 - 2014 som bol šéfdramaturgom internetového rádia TLIS. Momentálne fungujem ako doktorand na Ústave divadelnej a filmovej vedy pri SAV a autor s voľnými oboma nohami.

Poznámka: VŠMU som absolvoval s diplomovou prácou s názvom "Performatívne a divadelné prvky v historickom šerme". Na Ústave divadelnej filmovej vedy pri SAV pracujem na téme "Od hry s performatívnym základom k umeleckému dielu."

Vyzývam vás: Poďte sa so mnou hrať!

Obrázok používateľa Milo Juráni Milo Juráni

Procházka&DPM_OedipusRex: Vraví, že A = A ale tak, že A ≠ BCDEF... Má to dôvod? Vizuálno-akustický flashbang ma oslepil. Asi až priveľmi.

O mne

Každý drobný zver má svoje nezameniteľné miesto v prírodnom systéme. Je platným hráčom, ktorý nemôže vypadnúť. Z hry by inak vyleteli ďalšie, možno viditeľnejšie a zaujímavejšie či viac dôležité články. Mechanizmus zvaný Príroda(!) inšpiruje človeka a navždy udáva isté obmedzenia, z ktorých sa našťastie nedá vymaniť. Tak je to aj v divadle. Divadlo sa musí hrať, na divadlo sa musí pozerať a o divadle je nutné písať. Každý tu má svoje miesto. Na tom je založený skromný divadelný svet, z ktorého sa (našťastie) tiež nie je možné vymaniť. 

Ja Mlok Milo teda deklarujem (napriek tomu, že som sa v minulosti upísal štúdiu prírodných vied) svoju taxonomickú príslušnosť divadlu (práve preto, že v súčasnosti som upísaný štúdiu divadelných vied) a rovnako deklarujem, že som druh, ktorý nikdy z divadelného prostredia neutečie. Odolávať budem aj vtedy, keď ma bude gniaviť prudko narušená rovnováha optimálnych podmienok. Svoju trúfalosť písať obhajujem zvedavosťou, skúsenosťou a s heslom: "Hurá do sedadiel čo sledujú svet!" začínam svoju mločiu púť. A skončím až vtedy, keď my Mlok(i) vyhynieme. To by ale bola skutočne malá divadelná kataklizma!

Obrázok používateľa Zuzana Ferusová Zuzana Ferusová

Dotyky a spojenia: naj zážitok včerajšieho dňa - Peter a Lucia. Dnes divadelne potešilo (a depresiu vyvolalo) SND:Túžba po nepriateľovi. 4/5

O mne

Skôr ako sa stala MLOKom, potulovala sa v oblasti literatúry, pracovala vedecky, veľa študovala, radila ľuďom, akú knihu si kúpiť, učila mladých výtvarníkov, veľa čítala, menej písala.

Okrem toho pochodila veľa kultúrnych podujatí plus nejaké úplne nekultúrne, čo z nej ešte neurobilo odborníčku na kultúru, no pomohlo jej nevypadnúť z kultúrnych kruhov. Nedávno zvládla aj jednu pomerne významnú kultúrnu akciu, kvôli ktorej si obliekla bielu a trochu sa jej pozmenilo meno. No stále platí, že je obsmŕdačkou na rôznych festivaloch a odmieta serióznosť, pre ktorú by sa z MLOKa stala STOKa (starší o kultúre alibisticky). Diplom z estetiky a divácku empíriu niekedy využíva na to, aby sa vyjadrovala k artefaktom zo všakovakých oblastí, čomu sa zrejme nevyhnú ani stránky MLOKov. Má rada tyrkysovú, cider a vo voľnom čase si rada predstavuje, že leží na pláži a číta knihy z univerzitky.  

Obrázok používateľa Zuzana Šnircová Zuzana Šnircová

Hop (SDKS Nitra): viac akcie ako interakcie, viac stereotypu ako fantázie. 2,5/5

O mne

Cítim sa ako skutočný MLOK. Alebo možno skôr chameleón. Asi to bude tými životnými zmenami, ktorými občas všetci prechádzame. A zistila som jednu pravdu (aspoň si to myslím) - divadlo je naozaj veľmi zvláštna inštitúcia a ešte zvláštnejšia je tá, ktorá sa divadlom zaoberá. Ešteže stále existujú rozprávky, aspoň tam sa človek môže nachvíľu schovať. A vďaka bohu za dobrý čaj, ten vie veľmi povzbudiť.